تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷

اگر مسائلی روتین در زندگی تان وجود دارد که باعث عصبانیت شما میشود سعی کنید تغییری درش ایجاد کنید ، مثلا اگر خیابانی که همیشه از آن عبور میکنید بسیار شلوغ است و شمارا می‌آزارد سعی کنید مسیر جدیدی برای رسیدن به مقصد پیدا کنید

Samte-Aramesh

یکی از کارهایی که میتوانید انجام دهید و هنگام عصبانیت کمکتان میکند این است که بنویسید.

خوب فکر کنید و کلمات و جملاتی که موقع عصبانیت بکار میبرید را بیاد آورید و روی کاغذ بنویسید و بعد با خودتان قراری بزارید که دفعه دیگر هیچکدوم از آن کلمات را بکار نبرید. می‌توانید جریمه ای برای خودتان  تعیین کنید تا بهتر عمل کنید.

 

همچنین سعی کنید با صدای آرام تری سخن بگویید و حرفتان را به طرف مقابلتان بگویید و سعی کنید به او هم فرصت صحبت بدهید. مطمئنا هنگام عصبانیت انجام این کارها سخت است اما باید سعی کنید و در ذهنتان خودتان را از انجام کارهای اشتباه منع کنید تا بمرور آرام تر شوید.

 

به یاد داشته باشید در مراحل شدید عصبانیت باید سعی کنید از فردی که از دستش عصبانی هستید دوری کنید و در مقابلش قرار نگیرید.

سعی کنید محل را ترک کرده و در جایی که آرامش لازم را داشته باشد خوب فکر کنید. سعی کنید به واکنش ها و حرفهای طرف مقابل فکر نکنید که باعث شدت عصبانیت شما میشود بهتر است به رفتار و جملات خودتان فکر و کنید و خودتان را مورد نقد قرار دهید و سعی کنید آرام تر شوید.

همچنین این باور غلط را که باید هنگام عصبانیت خودتان را خالی کنید فراموش کنید. این ذهنیتی غلط است که فکر کنید با داد زدن و بروز عصبانیت تان مشکل حل میشود، این کار تنها ذهنتان را خسته تر میکند و همچنین مشکلات دیگری فراهم میکند بهتر است در اوج عصبانیت سعی کنید به کسی غیر از خودتان هم فکر کنید و ارزش نهید و سعی کنید آرام شوید و محلی آرامش بخش را برای خود فراهم کنید.

 

اگر مسائلی روتین در زندگی تان وجود دارد که باعث عصبانیت شما میشود سعی کنید تغییری درش ایجاد کنید ، مثلا اگر خیابانی که همیشه از آن عبور میکنید بسیار شلوغ است و شمارا می‌آزارد سعی کنید مسیر جدیدی برای رسیدن به مقصد پیدا کنید و یا اگر دوستی دارید که تحملش برایتان سخت است و مدام باعث عصبانیت تان میشود سعی کنید برخورد تان با وی را کمتر کنید.

در زندگی تان تنوع به خرج دهید و در کارهایی که تکرار همیشگی شان باعث عصبی شدنتان می‌شود تا میتوانید تغییر ایجاد کنید.

 

یکی دیگر از کارهایی که میتوانید بکنید این است که بعد از عصبانیت تان در مقابله با مسئله ای خوب به فواید و مضرات عصبانیت فکر کنید، ببینید آیا عصبانیت   و برخورد تندتان منجر به حل مسئله شد؟

تمام فواید و مضراتی که به ذهنتان خطور میکند و را بنویسید و بخاطر داشته باشید. دفعه دیگر که خواستید فریاد بزنید و با عصبانیت جلو بروید آن موارد را در ذهنتان مرور کنید.

آیا ارزشش را دارد؟

 

گاهی بهتر است بجای عصبانیت تنها موقعیت را بپذیرید و خودرا با آن وفق دهید.

گاهی با مسائلی روبرو هستیم که تغییر دادنشان امکان پذیر نیست و تنها باید یاد بگیریم که چطور با آنها سازگار شویم و کنار بیاییم.

عصبانیت در این مواقع بیهوده است و تنها باعث اذیت خودتان خواهد شد.

 

همچنین بجای عصبانیت کمی به سلامت خود بیاندیشید. با عصبانیت هورمون های استرس و عصبانیت ترشح میشوند و موجب افزایش فشار خون و ضربان قلب در شما می‌شوند. و افرادی که زیاد عصبانی میشوند ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در آنها بسیار زیاد است.

پس سعی کنید با آرامش  مشکلاتتان را برطرف کرده و برای سلامت جسم تان ارزش قائل شوید.

نظرات شما

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)