تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷

آیا می دانید، هنگام مطالعه چه مواردی باید رعایت شود تا مغز، بازده بیش تری داشته باشد؟

np5445

مقدمه
آیا می دانید، هنگام مطالعه چه مواردی باید رعایت شود تا مغز، بازده بیش تری داشته باشد؟
اگر چه روش های فراوانی برای بالا بردن سطح یادگیری وجود دارد، اما حفظ آرامش در هنگام مطالعه از مؤثرترین آن هاست.
حفظ آرامش ضمیر ناخودآگاه را پویا وفعال می کند. سعی کنید در هنگام مطالعه تا حد ممکن آرامش بیش تری داشته باشید زیرا در این وضعیت انسان می تواند از حداکثر نیروی مغز خود استفاده کند و تنها در این صورت است که یادگیری بهتری صورت می پذیرد.
بکوشید از اضطراب و افسردگی به دور باشید؛ زیرا استرس و ناراحتی باعث کاهش یادآوری اطلاعات و طبیعتاً کاهش قدرت یادگیری می شود. یکی از روش های کاستن از استرس، خنده است و تأثیر مستقیم این کاهش استرس، ایجاد جسم و روحی آرام است و نتیجه ی طبیعی چنین آرامشی، افزایش یادگیری مطالب خواهد بود.
روش هایی برای آرامش
• حداقل روزی ۱۵ دقیقه سکوت کنید و در سکوت به نیازهای واقعی خود و نیز داشته های مادی و معنوی خود فکر کنید. اگر برای تان امکان دارد حداقل روزی بیست دقیقه تنها به بوستانی بروید و قدم بزنید.
• فکرهای جور و واجوری را که در سرتان است و نمی گذارند جای خالی باقی بماند، با قدم زدن پاک کنید.
• افکار خشمگین تان شما را برای همیشه با افرادی که نمی توانید آن ها را ببخشید مرتبط خواهد کرد. با بخشش و شاد کردن دیگران، خودتان را آرام کنید.
• از همان که هستید، راضی باشید. در این صورت آرامش بیشتری را احساس می کنید.
• هر چه اکسیژن بیشتری به شما برسد، آرام تر خواهید شد، در محل کار و زندگی خود گیاهی نگه دارید.
• گاهی برای رسیدن به آرامش، دراز بکشید، عضلات خود را شل کنید و به هیچ چیز فکر نکنید.
• با حرکات آرام و شمرده صحبت کردن حس آرامش را به اطرافیان تان منتقل کنید.
• شوخ طبعی و خنده به آرامش شما و دیگران کمک می کند.
• یکی از عناصر مهم آرامش راحتی است، صندلی راحت، لباس، اتاق راحت و … اسباب این آرامش هستند.
• هر چند وقت یک بار ساعت را کنار بگذارید و فشار زمان را از روی خود بردارید.
• فشردن یک توپ کوچک، تنش های عصبی را که در انگشتان و دست های شما متمرکز شده اند، خالی می کند.
• لحظه های زیبای زندگیتان را بنویسید. از آن ها عکس و فیلم بگیرید، گاهی اوقات آن ها را ببینید و از مشاهده ی آن ها لذت ببرید.
• غذا را آهسته بخورید و زمان جویدن را طولانی کنید، این کار باعث تجدید قوای فکری و احساس آرامش خواهد شد.
• در خود متمرکز شوید و آرام نفس بکشید.
• آرام تر از حد معمول صحبت کردن ضربان قلب و تنفس را کم می کند و به شما اجازه می دهد، ذهن و فکرتان را از بسیاری مسائل پاک کنید.
• یک تکیه گاه معنوی داشته باشید تا در زمان مشکلات با یاد او آرامش بیابید. کدام تکیه گاه مطمئن تر از آفریدگار جهان است، به یاد خدا باشید و بدانید که خدا هم همیشه به یادتان هست.
• نخستین مهارت برای آرام بودن، فکر نکردن به مسائل کوچک است، دومین مهارت این است که از کاه، کوه نسازید.
• برخی خوراکی ها طبیعتاً آرامش بخش هستند. از خوردن ماست، بستنی، شکلات تلخ، چای سیاه، ماهی، کلم بروکلی و سیر غفلت نکنید. کم ترین اثر آن ها کاهش استرس است.
• هرگز با ذهن خسته درس نخوانید، یک ساعت درس خواندن با ذهن آرام مؤثرتر از چندین ساعت مطالعه ی با ذهن خسته است.

نظرات شما

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)