تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸

در این گزارش به سهم هر یک از محصولات و سرویس‌های ارائه شده توسط بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی در جهان در میزان درآمد و سودآوری آن‌ها خواهیم پرداخت.

۹۸-۰۴-c35-2114

بسیاری از شرکت‌های توسعه دهنده محصولات تکنولوژی بخش بزرگی از درآمد‌های خود را ازمحصولات معروف و محبوب خود به دست می‌آورند و سایر سرویس‌ها و محصولات آن‌ها سهم کوچکی در افزایش درآمدزایی و سودآوری آن‌ها دارند.

طبق اعلام وب سایت visualcapitalist، این گزارش که به میزان درآمد و سهم محصولات مختلف توسعه داده شده توسط غول‌های تکنولوژی در جهان همچون اپل، آلفابت (شرکت مادر گوگل)، مایکروسافت، آمازون و فیس بوک می‌پردازد، بر اساس اطلاعات و آمار‌های مربوط به سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی است که به گفته کارشناسان و تحلیلگران، با گذشت زمان همچنان اطلاعات آماری نشان می‌دهد که سهم هر یک از محصولات در افزایش درآمد‌های حاصل از توسعه و فروش شرکت‌های مذکور تغییر چندانی نداشته است و تقریباً ثابت باقی مانده است.

در زیر به سهم هر یک از محصولات و سرویس‌های ارائه شده توسط بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی در جهان در میزان درآمد و سودآوری آن‌ها خواهیم پرداخت:

اپل

گوشی‌های هوشمند آیفون: ۶۳ درصد

تبلت‌های آیپد: ۱۰ درصد

لپ تاپ‌های مک بوک: ۱۱ درصد

سرویس و خدمات: ۱۱ درصد

سایر محصولات: ۵ درصد

۹۸-۰۴-c35-2119

آلفابت (شرکت مادر گوگل)

تبلیغات در پلتفرم یوتیوب و Google Ads: ۸۸ درصد

سایر محصولات شامل سیستم عامل اندروید، گوشی‌های هوشمند پیکسل و فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور: ۱۱ درصد

سایر محصولات همچون Verily، nest، capital G، Google fiber و Colico: ۱ درصد

۹۸-۰۴-c35-2118

مایکروسافت

برنامه‌های مایکروسافت آفیس: ۲۸ درصد

سرور‌های سیستم عامل ویندوز و مایکروسافت آژور: ۲۲ درصد

کنسول‌های بازی ایکس باکس: ۱۱ درصد

سیستم عامل ویندوز: ۹ درصد

تبلیغات در پلتفرم‌های بینگ و Microsoft advertising: ۷ درصد

محصولات مایکروسافت سرفیس: ۵ درصد

سایر: ۱۸ درصد

۹۸-۰۴-c35-2117

آمازون

فروشگاه آنلاین و اینترنتی محصولات در آمازون: ۷۲ درصد

رسانه‌های مبتنی بر پلتفرم آمازون: ۱۸ درصد

آمازون وب سرویس: ۹ درصد

سایر: ۱ درصد

۹۸-۰۴-c35-2116

فیس بوک

تبلیغات در پلتفرم فیس بوک: ۹۷ درصد

سایر: ۳ درصد

۹۸-۰۴-c35-2115

نظرات شما

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)