تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد نوشیدن چای و یا قهوه چهار ساعت پیش از خواب هیچ تاثیری بر میزان خواب نخواهد داشت.

۹۸-۰۵-c36-1279

به گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، محققان آمریکایی از دانشگاه فلوریدا آتلانتیک و دانشکده پزشکی هاروارد تحقیق خود را در بین  ۷۸۵ نفر به مدت ۵۱۶۴  روز انجام دادند و نتایج را طی روز و شب ثبت کردند.

این گروه میزان خواب را با سنسورهای متصل به مچ بررسی کردند و دریافتند نوشیدن قهوه بر خواب افراد تاثیری ندارد.

محققان می‌گویند که این یافته‌ها غیر منتظره بودند، زیرا از نظر فیزیولوژیکی، کافئین با مسدود کردن مواد شیمیایی تقویت خواب در مغز باعث کاهش خواب می‌شود.

دکتر کریستین اسپادولا، استادیار دانشگاه فلوریدا آتلانتیک گفت: این تحقیق به دلیل اهمیت بهداشت عمومی برای داشتن خواب با کیفیت و ارتباط آن با مواد مصرفی پیش از خواب صورت گرفته است.

گزارشی که به تازگی توسط شورای خواب NHS انجام شده حاکی است که ۷۰ درصد از بزرگسالان در انگلیس کمتر از هفت ساعت خواب شبانه دارند و بیش از یک چهارم خواب منظم و با کیفیت دارند.

در حال حاضر NHS توصیه می‌کند که افراد چای، قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا را در بعدازظهر حذف کنند تا کافئین در روند خوابیدن آنها تداخل ایجاد نکند و در عوض نوشیدنی‌های شیرین گرم یا چای‌های گیاهی را توصیه می‌کنند.

این توصیه‌ها بر اساس تحقیقات پیشین صورت گرفته که نشان می‌دهد مصرف کافئین نزدیک به زمان خواب باعث کاهش میزان خواب می‌شود، اما محققان می‌گویند که بیشتر مطالعات با تعداد کمی شرکت‌کننده و در محیط‌های آزمایشگاهی و با قرص کافئین بررسی شده اما در تحقیق کنونی افراد زندگی عادی خود را طی کردند.

نتایج نشان داد استفاده از نیکوتین در شب باعث می‌شود که افراد ۶ دقیقه زودتر از خواب بیدار شوند. این تحقیق در بین افراد امریکایی و افریقایی صورت گرفته و ممکن است نتایج بر اساس قومیت و حساسیت بدن متغیر باشد.

نظرات شما

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)