تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
ویتامینی علیه عصبانیت

ویتامینی علیه عصبانیت

دکتر سید ضیاءالدین مظهری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مصرف ویتامین های گروه B در کاهش عصبانیت و خستگی مفید است.

به گزارش ایسنا، دکتر سید ضیاءالدین مظهری افزود: مصرف ویتامین های گروه B در افزایش یادگیری نیز موثر است.

وی گفت: گنجاندن مواد غذایی حاوی ویتامین های گروه B در تغذیه روزمره در کاهش عصبانیت، پیشگیری و درمان افسردگی و خستگی مفید است.

این متخصص تغذیه افزود: جگر، گ.شت گوساله، ماهی، مرغ، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، جوانه گندم، حبوبات، غلات، شیر و لبنیات، گوجه فرنگی، کاهو، هویچ، قارچ، انواع میوه و دانه ها و مغزهای روغنی از منابع غنی ویتامین های B هستند.

دکتر مظهری همچنین گفت: وجود ۱۶ ماده معدنی ضروری در رژیم غذایی روزمره از اهمیت زیادی برخوردار است اما مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن، روی و سلنیوم نقش مهم تری را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: وجود مواد معدنی در غذاها موجب افزایش توان یادگیری، تقویت نیروی دفاعی و سرعت بخشیدن به روند رشد است.

این متخصص تغذیه گفت: گردو، ماهی، مرغ، جگر،  گندم جوانه زده و محصولات تهیه شده از آردهای سبوس دار حاوی این مواد معدنی هستند.

دکتر مظهری افزود: به دانش آموزان و داوطلبان آزمون سراسری توصیه می شود، مصرف همبرگر، سوسیس، کالباس، کله پاچه و مواد غذایی حاوی چربی های اشباع شده دارای فرم ترانس را کاهش دهند.

وی در پایان گفت: استفاده از غذاهای حاوی امگا ۳ نظیر ماهی، روغن های سویا، کنجد، تخم کتان یا بذرک و گردو در این دوران از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

 

گ.۲

نظرات شما

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)