تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷

بیست غذای تقویت کننده مغز را در مقالات قبلی آوردیم. این‌بار ده غذای دیگر را معرفی می‌کنیم.

The-impact-of-food-on-the-brain-large-Banooyeshahr

۲۱. سیب

این میوه ها به راحتی قابل دسترس هستند و همچنین برای حفظ مغز شما مناسب هستند. سیب حاوی کورستین (به خصوص در پوست) است که یک آنتی اکسیدان است که از سلولهای مغز در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. این مهم است زیرا رادیکال های آزاد می توانند بر روی پوشش بیرونی نورون در اطراف مغز و در نتیجه عملکرد شناختی آسیب برساند.

۲۲. قهوه

یک فنجان قهوه قبل از امتحان طولانی می تواند مغز شما را به بهترین نحو کمک کند. به همین دلیل است که کافئین حافظه کوتاه مدت را بهبود می بخشد و سرعت واکنش را سرعت می دهد. محققان موسسه ملی پیری نشان دادند افرادی که کافئین بیشتری مصرف کردند نمرات بهتری در آزمون های حافظه داشتند که این امر نشان می دهد که چرا با کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است. همچنین می تواند از بیماری پارکینسون جلوگیری کند و درد سردرد را کاهش دهد. اما کافئین بیش از حد می تواند شما را ناراحت یا تحریک کند.

۲۳. کشمش

کشمش خشک دارای عنصر بور است محققان USDA دریافتند که افرادی که حداقل ۳/۲ میلی گرم بور در روز مصرف می کنند آزمون های توجه و حافظه ۱۰ درصد بهتر انجام می دهند ( بسته های سیب و آجیل نیز همین گونه است) خوردن کشمش بیشتر نیز یک راه عالی برای حفظ فشار خون شماست.

۲۴. بلغور جو دوسر

محققان دانشگاه تورنتو اخیرا تصریح کرده اند که خوردن غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند بلغور جو دوسر، گلوکز به داخل مغز شما تزریق می کند. و غلظت گلوکز بالاتر در خون شما حافظه و تمرکز شما را بهتر می کند.

۲۵. عدس

مرکز پزشکی دانشگاه مریلند می گوید نه تنها عدس حاوی پروتئین بر پایه گیاه است بلکه آنها همچنین دارای مقدار زیادی از فولات هستند که برای نگهداری مغز شما بسیار ضروری هستند.

۲۶. کلم پیچ

یک مطالعه اخیر نشان داده است که مصرف کلم پیچ به طور منظم در رژیم غذایی می تواند به کاهش سرعت شناختی مرتبط با سن کمک کند.

۲۷. کرفس

یک مطالعه لوتئولین یکی از ترکیبات اصلی کرفس را یافت کرد که می تواند التهاب مربوط به سن را کاهش دهد که به جلوگیری از مشکلات حافظه کمک می کند.

۲۸. توت سیاه

اگر شما طرفدار توت سیاه نیستید نگران نباشید: خوردن توت فرنگی، همچنین با فلاونوئیدها همراه است که برای پیشگیری از پیری زودرس معرفی شده است تا مطمئن شوید که مغز شما سالم به ۷۰ سالگی و فراتر از آن می رسد.

۲۹. هویج

هر کسی می داند که Veggie Crunchy به چشمان کمک می کند اما بر مغز نیز اثر می گذارد. تحقیقات سال ۲۰۱۰ نشان داد که ترکیب لوتئولین در هویج می تواند باعث کاهش التهاب مغز شود و باعث می شود که حافظه در طول سال ها قوی باشد.

۳۰. دانه های آفتابگردان

دانه های آفتابگردان دارای ویتامین E است و به حفظ سلامت مغز، جلوگیری از کاهش شناختی و بهبود حافظه شما کمک می کند.

نظرات شما

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)