تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷

سی غذای تقویت کننده مغز را در مقالات قبلی آوردیم. این‌بار ده غذای دیگر را معرفی می‌کنیم.

۶۳۷۶۰۷_۶۹۰

. بادام زمینی

مطمئناً عدس ها عالی هستند اما بادام زمینی نیز دارای فولات است. یک مطالعه سال ۲۰۰۵ می گوید کره های بادام زمینی بخورید تا از مزایای استفاده شده از حافظه بهبود یافته و سرعت پردازش برای مبارزه با افسردگی لذت ببرید.

۳۲. روغن زیتون

مطالعه اخیر نشان داد که روغن زیتون می تواند از حافظه و توانایی های یادگیری شما محافظت کند و همچنین به جلوگیری از تشکیل پلاک آمیلوئید بتا و پلاکت های نوروفیبریلاسیون که منجر به آلزایمر می شود کمک می کند.

۳۳. مارچوبه

یکی دیگر از مواد غذایی غنی از فولات، مارچوبه است و شما می توانید از مزایای آن لذت ببرید: مطالعه در سال ۲۰۰۷ نشان داد که سطح بالایی از ویتامین می تواند شناخت را در افراد سالخورده حفظ کند و به آنها کمک می کند تا در آزمون های عملکرد شناختی بهتر عمل کنند.

۳۴. جینکو

به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند یک درخت جینکو Gingko همچنین به عنوان “گیاه مغزی” شناخته شده است به دلیل توانایی آن در بهبود جریان خون به مغز، جینکو برای درمان زوال عقل استفاده می شود.

۳۵. فلفل زرد

فلفل ها برای مغز عالی هستند. مانند کرفس، سبزی حاوی لوتئولین است که التهاب را کاهش می دهد و به حفظ حافظه شما کمک می کند.

۳۶. آب

آب خوب ممکن است “غذا” نباشد. اما مطمئناً غذای مغزی است. تحقیقات سال ۲۰۱۳ نشان می دهد که آب آشامیدنی – حتی فقط کمی – می تواند تأثیر زیادی بر عملکرد مغز داشته باشد. بنابراین نوشیدن اب ساده ترین راه برای کمک به بهبود عملکرد مغز شما است و مطمئن باشید که ذهن شما را قوی می کند.

۳۷. آویشن

هیچ چیز بهتر از آویشن برای اضافه کردن به رژیم غذایی شما موجود نیست. مطالعه ای در سال ۲۰۱۵ نشان داد که گیاه حاوی آپی ژنین apigenin است که این ماده ای به بهبود شکل گیری نورون در مغز کمک می کند.

۳۸. دانه چیا

دانه های چیا ممکن است کوچک باشند اما مطمئناً توانا هستند. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند می گوید: با امگا ۳ همراه است و خوردن اسموتی آن هر روز صبحانه می تواند به عملکرد مغز شما کمک کند.

۳۹. چای بابونه

یک فنجان آرام بخش چای بابونه می تواند مغز شما را خوب کند. یک مطالعه نشان داد که حاوی ماده ای است که توانایی درمان همه چیزی از افسردگی و بیماری آلزایمر را دارد و مغز شما را قوی و خوب نگه می دارد.

۴۰. ذرت شیرین

یک مطالعه ۲۰۱۶ نشان می دهد که خوردن آن در طول سال، می تواند به آهسته کردن روند کاهش شناختی از طریق لوتئین موجود در آن کمک کند.

نظرات شما

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)